Smurfen83

Alla inlägg under mars 2011

Av Smurfen - 30 mars 2011 23:47

På dagen idag va ja tvungen att gå till affären och handla kaffe =)

så ja packade ner Fanny för en liten tur i vagnen och som vanligt så somnade hon.

Efter en lite stund så kom min mamma och tittade till oss ;)

Strax efter att hon hade åkt så kom micke hem och vi gick till affären igen för att handla inför maten..

Makaroner och köttfärsås bjöd huset på idag  =)

Ute på gården stötte vi på 2 grannar till oss...

Och ena grannen berättade att de hade varit folk utanför henne å lyst in med ficklampa i hennes lägenhet på baksida...

Och de va den 16 Mars (den 17/18:e också har ja för mig) som jag sa samma sak... men ja trodde att de va någe annat knas men NEJ nu e de ju så att de tydligen har varit andra som me varit drabbade...

Undra varför man står i lyser in i folks lgh med ficklampa....

Men ja fick ju iallafall bekräftat vad de va för någe...

Å så vet man att Micke åker matt i natten till jobbet... undra om man ska börja sova med hammare under sängen...


Tycker iallafall att de känns mycket obehagligt att gå till sängs idag... vet inte varför... kanske jag som bara e lite extra nojjig???

Suck!!!


Fick papper idag från Öbo??????

Om man ville ha altan och om man ville att den skulle vara inglasad...

Öbo... Ja har inget med dom att göra längre...  Men dom får gärna bygga en altan här och glasa in den kostnadsfritt om dom vill ;)

5500 kr i kontantinsats om man ville ha den inglasad annars va de 4500kr kontant + högre månadshyra.... Dom tar inte i liiite dom där....


Inatt har de varit liv i luckan på gården och ja har hört en kvinnlig röst många ggr som stått tanför och å pratat en massa... undra vad som hände... eller vill ja ens veta???

Nu ska ja iallafall gå en extra sväng och kolla så att ALLA fönster är stängda sen imorron ska ja ringa VS och be dom komma å kolla mina fönsker eftersom ja inte kan dra ner handtaget på fönstrerna i vardagsrummet och i sovrummet...


Gonatt

Kärlek till min familj och mina älskade vänner

Och till Min Micke så klart   


 



 



 

Av Smurfen - 30 mars 2011 00:47

Jag har nyss gett dottern hennes insulin för natten... Å hon kan sova denna natt!!!

Hon har bara hostat ett fåtal ggr =)

Så det tycks verka på henne som de ska =) Och jag är supernöjd =))


Dottern har haft otroligt jobbig hosta sen i Torsdags och jag har suttit uppe med henne hela nätterna.. Hon har somnat runt 22 och sedan vaknat av att hon tar i när hon hostar så hon pruttar... *fniss*

Så vid 12 tiden varje natt så har ja fått tagit upp henne då hon bara har legat å gråtit... Mammas lilla Älskling


Idag har vi iallafall varit hos farbror doktorn och fått insulin pga hennes otäcka hosta... Och det verkar som att de har gjort resultat... Ingen är lyckligare än jag!

Dom tog även tester så att hon inte har fått RS-Viruset och det får jag svar på imorron...Hon tyckte att de va otäckt att få den där otäcka slangen nerkörd i näsan men de gick snabbt över och hon började le...

Hon skrattade som en tok när sköterskan tog blodprov genom ett stick i fingret =)

Mammas lilla skrutta   


Vi fick lapp hem i brevlådan ang dop å vi vet inte hur vi ska göra...

men vi får väl ta å diskutera det nån dag då de e lite lungt här hemma...


Undra sa flundra om ja ska gå å lägga mig... hoppas att ja slipper ligga med dottern på bröstet ute i soffan inatt... skulle vara skönt att spendera en hel natt brevid Älsklingen i sängen...



Det är så lätt att såra. Lättare än du tror. Ett överlägset hån, några tanklösa ord, du kanske inte menar, kan påverka mer än du vet och ge en människa känslan av ensamhet.

 Det är så lätt att glädja, lättare än du tror.

Ett vänligt leende, några uppmuntrande ord, sagt i en vänlig ton, kan värma mer än du vet.

Så kanske vi ska starta idag och visa lite kärlighet ...................


Gonatt

Presentation

Smurfens Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards