Smurfen83

Alla inlägg under oktober 2010

Av Smurfen - 30 oktober 2010 10:46

Jaha igår skulle ja städa lite här hemma...

Ja dansade me snabeldraken sen så skurade jag... Hade tänkt att ja skulle ha diskat me men ja orkade inte... Satt och lyssna på massa musik på Spotify =)

Sen skicka min mamma sms å frågade om hon skulle bjuda på mat och hur ofta tackar man Nej till ett sådant erbjudande?

Så ja mötte upp Micke och Kevin nere hos mamma...

De va meningen att ja skulle gå hela vägen men kom ungefär halv-vägs sen orkade ja inte mer.

Jag hade sånt tryck i magen (nertill) så vid BrickebergsKyrkan så ringde ja mamma och hon fick komma å hämta mig... Tack å lov.

Maten va supergod! Pressad potatis och fläskfile i ugn! MUMMS

Kevin tyckte de va gott han me.. Han älskar rå lök =)

Wiii thts my boy ;)

Dom berättade på dagis att han hade Överskottsenergi... Å Ja tack de Märktes!!

Han va överallt och ingen stanns! Och nu e de så här att Min Älskade Pappa bara ÄLSKAR att busa upp Kevin vilket inte gör saken enklare i alla lägen...

men de e ju kul att dom har roligt tillsammans iallafall =D

Sedan åkte vi upp till BrickeHill för att sova..

Kevin hamnade i min säng framför Hitta Nemo sen så somnade han..

När ja gick in och stängde av teven så låg han på magen med händerna rakt ut och han såg ut som en liten avdankad sköldpadda när han låg där och snarkade... Super söt... *hihi*

Sedan blev de Idol för mick och Micke =) Efter de blev de sängen och ja trodde att Micke skulle hosta lungorna ur sig =( Blir nog att ringa Doktorn för honom på Måndag om de inte går över..


Jag somnade vid 2-2.30 nån gång..

Kevin vaknade 4.30 å skulle upp! Men de tyckte ja inte va nån bra plan så ja sa att klockan va mitt i natten och gav han lite vatten...

TacK Och Lov så somnade han om =)

Han vaknade igen vid 8 så lite sovmorron fick jag ialalfall =) vilket jag tackar för...

Micke ligger fortfarande å sover.. Han får väl sova tills han vaknar.. Kl e ju över 11 så ja hoppas att de blir snart iallafall så att man kan hitta på någe snart...

Kevin är iallafall på ett riktigt bushumör idag me... så någe måste vi hitta på snart...

Nu ska ja iallafall ta mig en kopp kaffe till sen lägga mig å kolla på Barnkanalen tills Gybben kommer upp!


Puss på er   

Av Smurfen - 28 oktober 2010 17:46

Jaha då e vi redo för den Lilla Mini´s "hemkomst" =)

Har varit å handlat de sista idag i klädesväg och ett skötbord =)


Ta 3 betala för 2 på Lindex

  

Ta 3 betala för 2 på Lindex (Svarta)

  

Ta 3 betala för 2 på Lindex (Bruna)

  

Ta 3 betala för 2 på Lindex

  


Ta 3 betala för 2 på Lindex

  

Ta 3 betala för 2 på Lindex


  

Pappa har valt en Body =)


  


Mini´s Första strömpor =)

  

Body från HM


  

Overallen =)


  

Pyjamas =)  

Startsett från HM  

Skötbordet

  

Av Smurfen - 25 oktober 2010 22:43

Vaknade imorse av ett ryck... Skulle ha ringt Micke å kolla så att han hade kommit upp ur sängen MEN min mobil hade dött under natten (trotts 5 av 6 pluppar på batteriet)! Ja vaknade vid halv åtta å hade så ont i handlederna och fingrarna så ja började gråta... kunde knäppt röra dom då de gjorde så ONT... Har aldrig haft så ont i hela mitt liv på dom ställerna... så ja fick lägga mig med händerna under täcket och mellan låren för att värma dom... Efter de så blev de lite bättre men ja har fortfarande ont... särskillt i tummen =(

Efter att fingrarna hade börjat fungera lite så kunde ja skicka sms till micke och säga att ja lever iallafall =) han hade messa vid 6 och sagt att han va uppe iallafall =)

Sj så somnade ja om och vaknade vid 11 och började dagen me att ligga kvar under täcket och kolla lite på tv sen blev de ett bad.. då ja hade så ont i magen igår... badet hjälpte lite så snabbade mig upp och tog en sväng om med snabeldraken  och diskade...

när Micke kom hem från "skolan" så ringde han mig och vi hade bestämmt oss för att köpa en filt till bebisen och den vi ville ha va ju självklart slut men vi hittade en annan som va super fin.. så ja beställde den och betalade den på en gång så att allt va klart...

Åååå va bra tänkte ja nu e de bara att vänta och hoppas att den kommer snart...


Pricis när ja skulle gå iväg till affären så ringer min mobil och jag svarar...

-Sanna

- Ja hejsan sanna mitt namn var ****** från småtting.se de e så att jag är uppe i Brickebacken och har med mig filten som du beställde av mig för en liten stund sedan... Ja tänkte att ja skulle lägga i den i din brevlåda...

Jag blev helt tyst i telefonen... alltså de va knappt en timma sen vi beställde den...

- Men jag kan komma å möta upp dig på vägen för ja ska ändå å handla.

Så ja gick och träffade den trevligt tjejen och fick filten direkt i handen =)

DET kallar jag för snabb Leverans =) *hihi*


Efter ja hade varit å handlar så blev de PotatisMos med Fiskbullar... rätt okej faktis =)

Sedan när ja hade ätit maten så kollade ja på AIK-matchen och log massor =)

AIK vann   


Nu e kl 23 å de e väl dax för mig att gå till sängs kan ja tänka mig....

ja ska ju till BM imorron å idag har ja haft massa förvärkar men ja la mig ner i soffan så de gick över efter ewtt litet tag men satan i gatan va ont de gjorde!!!

Tur att ja vet att ja kan ringa min mamma även på natten om de skulle vara någe och att ja behöver åkte ner... sen e de bara att ringa micke å säga att han ska möta upp mig.. så gjorde vi sist och det gick ju bra..

Mickes mamma stänger inte ens av mobilen när hon vet att ja har haft ont under dagen så att hon kan springa över och ta Kevin om de e så att han e hemma..

Så de e också en stor trygghet..


Nu säger ja gonatt till alla mina nära och kära och lägger in 2 bilder på nya Filten  och hoppas att ja får sova inatt utan bök å stök å förvärkar  Natti natt



    

Av Smurfen - 24 oktober 2010 21:41

Jaha då va helgen nästan över...


Fredagen spenderade vi hemma hos min mamma och sedan åkte vi och handlade Tacos =) Vi åt som grisar här hemma tror ja =)

Gott som attans va de iallafall.. *fniss*


Lördagsen så va vi bjudna på Fest... Som vi självklart va på eftersom jag har gått på samma fest ett X antal år och att jag är Gravid hindrar verkligen inte mig =) Kul som tusan hade ja iallafall =)

Innan vi åkte på festen så va vi hemma hos min mor då ja behövde torka en tröja så jag lånade hennes tummlare eftersom min inte är ikopplad än...

Efter festen åkte vi hem till Micke´s mamma och spelade lite Plump =) Vi hade jätte trevligt =)

Tack för en underbar kväll alla som va med oss =)


Idag så åkte vi till Marieberg för att handla pressenter till Barro som fyller 10 idag! De blev en supercool mössa och en jättefin lila klocka =)

Och även ett par byxor till mig så ja har lite svårt att använda dom kläderna som ja e van vid att använda... ja har blivit lite för tjock så att säga =)

Vi tog även en liten sväng till Mega för att köpa kallingar till Kevin och självklart hittade vi en supersöt Body till Bebisen   

Som ja bara va tvungen att ha ;)


  


Vi har även köpt 2 st plagg av Linda och Per


    


Tyckte dom va sååå söta *fniss*

Under veckan så hoppas ja att ja får lite mer kosing så ja kan gå å handla lite mer kläder till Bebis + en overall som ja hittade idag på Cubus =)


Nu ska ja kolla visare på Vid din sida och sakna min Älskling sen e de dax för sängen... måste få någe i magen me...


  Gonatt alla mina nära och kära   

Av Smurfen - 22 oktober 2010 08:03

Vaknade upp till ett underbart vackert väder...

Va på toa vid 5.45 och när ja gick tillbaka in i sovrummet så fanns de en glipa

mellan gardinerna... Ja tyckte de såg så ljust nu å tittade ut!!

SNÖÖÖÖ


 


Kattfan vill me ut... hon bokstavligen HÄNGER i handtaget på ytterdörren!

Ja ska la ge henne sitt p-piller så ska ja släppa ut henne....

Puss på er alla!!!    I LOVE SNÖ   

 

  

Av Smurfen - 21 oktober 2010 15:46

Jahaja då va de Torsdag idag då...

Vaknade vid 11 och har nog inte gjort någe vettigt alls under dagen!

Ja har mega tråkigt och tänkte skriva lite här så att andra folk har lite skit att läsa...


Igår kväll så fick Micke vara Datatekniker lite granna åt Iaa =)

Så vi gick dit och drack lite kaffe (som vanligt) ;) Men trevligt hade vi.

Sen så gick vi hem och sov...

Micke fick ju sitt Övningskörningstillstånd igår   

så nu börjar han att köra massa å vi hoppas att han har sigg kort i början på

December =) efter de nalkas 6 veckors praktik å förhoppningsvis jobb på de =)

Tycker de låter underbart att de äntligen börjar gå bra för folk i min närhet   

Missy har varit otroligt jobbig idag... Hon vill UT men de vill absolut inte hennes matte så hon får väl gå här inne å skrika... Dom får ju p-piller alla tre men ja vill iallafall inte släppa ut dom..

Just nu så sitter ja å gluttar lite på en Wallander film.. Tjuven heter den tydligen... hehe så ja försöker få tiden att gå tills My Love kommer hem..

Nelly å Kitty springer omkring å busar så de e lite high life här hemma...


På Lördag är de Fest hos Advokat Vickan ;)

Vi har lovat att vi ska komma dit men självklart så kommer ja inte att dricka någe!

De e iallafall en självklarhet för mig...


Har suttit och kollat på MASSA me Bebisklädwer på internet...

HM, Lindex, Cubus å massa andra sidor bara för att få tiden att gå...

Har nyss tryckt i mig en skål me Vaniljglass å >Fruktcoctail   

De smakade massa me gottis =)


Nu ska ja iallafall plåstra om mitt lill-finger som har börjat blöda sen när Micke

kommer hem så ska vi upp å fixa de sista med datorn!

Hoppas att ni andra har en bra dag

PUSS

Av Smurfen - 20 oktober 2010 18:52

Hello!

Har väl inte hänt så mycket idag...

Sov till kl 12 idag... hehe

tyckte jag behövde det :P

Sen vid halv två gick ja upp till BM för att hämta en sak sen gick ja hem till Iaa och drack lite kaffe å vi satt och pratade ett bra tag =)

Efter de gick ja hem å satte på en tvättmaskin + att ja rockade loss med snabeldraken en snabbis så nu har ja inga löv innanför dörren =)

Och nu sitter ja å väntar på att min Karl ska dyka upp =)


Igår hjälpte Micke mig att få ihop mitt Köksbord så att ja kunde ställa undan barbordet =) Snacka om att de blev tomt men nu är det ju stabilare bord eftersom barbordet typ lossnade från väggen =)

Men nu är allt som de ska iallafall!


Ne nu ska ja titta lite på tv sen blir de att gå ut i köket och diska lite =)

Kram på er

Av Smurfen - 19 oktober 2010 08:22

Mornings!

Har sovit bra när ja väl sov...

Vaknade kl 2 av att ja hade så ont i magen å låg vaken till 3.30

Efter de så ringde Mickes kl vid 6 men han va inte så intresserad av att gå upp då men ja låg vaken.. så ja satte på teven och vänta på att Vakna me the voice skulle börja och kl 6.30 =)

Så nu har väl min dag börjat kan ja tänka mig..

Ska till BM idag å kolla värden..

Ja skulle ha varit hos BM kl 10.30 idag men ja fick för mig att ja hade tappat lappen med tiden (då ja inte kom ihåg tiden) så ja mailade dom i Fredags. Jag missade när hon ringde så hon ringde Micke istället.. Och berättade att ja inte alls hade nån tid inskrivet i systemet men fick en ny tid 11.30


Igår fick ja hem mitt ComHem paket så nu har ja en Hemtelefon och Bredband =oD Är super lycklig.. så om de e någe viktigt samtal som behövs ringas så behöver ja inte tänka på att ja måste ha pengar på mobilen.... å de e skönt.. men Teven har inte hoppat igång som den ska ännu... Men de kommer de me =)

Men ja fick iallafall ett lätt Hemnummer så ja e glad för de =)


Igår fick ja för mig att ja skulle baka en sockerkaka å åka ner till mamma å pappa med så ja fick lite kaffe =oD Dom tyckte att de va gott iallafall =)

Efter de åkte vi till Mickes mor å far en sväng sen åkte vi hem..

Hamnade i sängen vid 23 så de va inte så överdrivet sent =)


Ne snart e de dax för mig att ta tag i disken.. Känns inge lockande alls men tyvärr e de ett måste..


Puss å Kram   


Presentation

Smurfens Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards